Dokumenty Wczesne Wspomaganie

Do pobrania są dokumenty wczesnego wspomagania. W paczce ZIP są spakowane następujące dokumenty:

1. Wzór diagnoza plus ocena.

2. Wzór ipetu.

3. Wzór współpraca z rodziną.

4. Wzór wywiadu z rodzicami.

5. Wzór harmonogramu spotkań zespołu.

Czytaj dalej...

Bal karnawałowy

W sobotnie popołudnie w dniu 1 marca 2014 w naszej szkole odbył się Bal Karnawałowy z udziałem dzieci objętych Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju ich rodziców oraz nauczycieli ZS Nr 12. Przy dźwiękach skocznej muzyki i w towarzystwie maskotek Scooby Doo, Toma i Jerrego wszyscy bawili się wesoło. Dzieci z dumą prezentowały swoje przebrania, uczestniczyły w zorganizowanych przez nauczycieli konkursach i zostały nagrodzone drobnymi upominkami. W czasie przerwy można było zrobić pamiątkową fotkę i posilić się przekąskami przygotowanymi przez nauczycieli i rodziców.

Dziękujemy dzieciom i rodzicom za liczny udział w balu i wspaniałą zabawę!

Organizatorzy

Czytaj dalej...

Trening umiejetności społecznych (TUS)

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA – TERAPIE GRUPOWE

1. Trening Umiejętności Społecznych

Zajęcia grupowe dla dzieci z zaburzeniami rozwoju pełnią nieocenioną rolę w ich socjalizacji. W małych bezpiecznych grupach dzieci mają możliwość trenowania kompetencji nabywanych na zajęciach indywidualnych. Zajęcia osadzone są w określonej strukturze i formie. Na strukturę poszczególnych spotkań składa się cykl gier, zabaw i ćwiczeń wzajemnie sobą przeplatanych, tworząc w ten sposób rytuały porządkowe. Jako techniki pracy stosowane są różne wizualizacje – plany, gry, plakaty przystosowane do wieku, a co za tym idzie możliwości dzieci. Spotkania terapeutyczne obejmują następujące zagadnienia:

  • terapia kontaktu
  • uczenie właściwych zachowań dla danych sytuacji społecznych
  • inicjowanie i podtrzymywanie kontaktu z drugą osobą
  • proszenie o pomoc
  • współpraca
  • przestrzeganie ustalonych zasad
  • wyrażanie uczuć, rozpoznawanie emocji
  • rozpoznawanie i interpretowanie wskazówek werbalnych i niewerbalnych.

Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu. Przeznaczone są dla dzieci w wieku 4-5 lat funkcjonujących na zbliżonym poziomie rozwoju zarówno intelektualnego jak i społecznego.

Grupa I – nabór zamknięty

Terapeuci: mgr Anna Kopczuk, mgr Anna Zalewska, mgr Joanna Żarska

Grupa II- nabór zakończony

Terapeuci: mgr Anna Kopczuk, mgr Katarzyna Siemienowicz, mgr Dorota Zaniewska

(planowane jest powstanie kolejnych grup)                    

 

2. Trening komunikacji i umiejętności społecznych

Zajęcia o charakterze grupowym przewidziane dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, które jeszcze nie uczęszczają na zajęcia treningu umiejętności społecznych. Nadrzędnym celem zajęć jest stymulowanie i wspieranie rozwoju społecznego w oparciu o wyłonione potrzeby terapeutyczne (rozwój samoświadomości, teorii umysłu, komunikacji społecznej i myślenia społecznego). Zajęcia osadzone są w określonej strukturze i formie, opierają się o różnorodne techniki i metody pracy dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci.

Zajęcia odbywają się raz w miesiącu. Przeznaczone są dla dzieci w wieku 3-4 lat funkcjonujących na zbliżonym poziomie rozwoju zarówno intelektualnego jak i społecznego.

Grupa I – nabór zamknięty

Terapeuci: mgr Anna Zalewska, mgr Joanna Żarska

Czytaj dalej...

Stowarzyszenie RMW

Szkoła Współpracy

Fundacja Sedeka

Erasmus+

PSS Społem

PSS Społem

Leroy Merlin

Liroy Merlin

Chrońmy dzieci

Chronimy dzieci

Licznik

Dzisiaj 0

Wczoraj 15

Tygodniowo 181

Miesięcznie 543

Razem 71056