Wspomnienie z turnusu

W roku szkolnym 2016/2017 w okresie od20.05 do 02.06 2017r.uczniowie wraz z rodzicami i opiekunami uczestniczyli w turnusie rehabilitacyjnym w ośrodku „Leśna polana” położonym w nadmorskiej miejscowości Ustronie Morskie.

Podczas pobytu dzieci i rodzice korzystali z zabiegów rehabilitacyjnych zgonie z zaleceniami lekarza. Były to między innymi : hydromasaż, naświetlania lampą solux, masaż stóp, inhalacje, aqwawibron, fotele masujące, platforma wibracyjna, ćwiczenia indywidualne.

Każdego dnia wszyscy uczestnicy turnusu brali udział w spacerach brzegiem morza oraz w spacerach po lesie. W ramach tych aktywności mogli podziwiać uroki nadmorskiej flory i fauny, korzystając z leczniczych właściwości nadmorskiego mikroklimatu.

Dodatkowymi atrakcjami podczas turnus ubyły: przejażdżka ciuchcią po okolicy, wyjścia do Aqwaparku, dyskoteki oraz wspólne grillowanie przy muzyce. Dzieci i rodzice skorzystali z możliwości wyjazdu do Kołobrzegu gdzie spacerowali nadmorskim bulwarem i wzięli udział w rejsie wycieczkowym  statkiem „Pirat”.

W czasie pobytu obchodziliśmy dwa święta. Pierwszym z nich był Dzień Matki na który dzieci pod kierunkiem pani Ani i pani Kasi przygotowały laurki dla mam. Drugim świętem był Dzień Dziecka w którym główną atrakcją przygotowaną przez kierownictwo ośrodka był pokaz grupy cyrkowej i słodki poczęstunek z lodami.

Turnus przebiegał w miłej i przyjaznej atmosferze w poczuciu integracji i zrozumienia.

Obóz rehabilitacyjny w Łebie

„ Morza szum, ptaków śpiew”….

i moc niezapomnianych wrażeń!

Przywiozła 27 osobowa grupa naszych uczniów wraz z rodzicami, którzy w maju wyjechali na długo oczekiwany turnus nad morze dofinansowywany ze środków PFRON. Po długiej podróży, trochę zmęczeni dojechaliśmy szczęśliwie do Ośrodka Profilaktyki Zdrowotnej „Górnik” w Łebie.

Ośrodek wypoczynkowy znajduje się w malowniczym położeniu, pośród lasu, w niewielkim oddaleniu od tętniącego w czasie sezonu miasta i zaledwie 100 metrów od morza. Mieszkaliśmy w domkach o podwyższonym standardzie, co zapewniło komfortowy wypoczynek wszystkim rodzicom i dzieciom.

Przez dwa tygodnie trwania turnusu oprócz zabiegów rehabilitacyjnych, codziennych spacerów nad morze, mieliśmy okazję poznać atrakcje turystyczne Łeby i jej okolic. Uczestniczyliśmy w wielu wycieczkach. Kolejką na kołach zwiedzaliśmy miasto i jej najciekawsze miejsca. Byliśmy w największym w Polsce parku dinozaurów Łebapark oraz Labiryncie 3 D. Wycieczka na ruchome piaski w Łebie i zdobycie 30 m Góry Łąckiej, wymagała więcej sprawności, więc skorzystali z niej tylko sami rodzice.

Zwiedzaliśmy Dom Do Góry Nogami postawiony na dachu, w którym świat staje na głowie i czuje się w nim jakby w innym wymiarze i przestrzeni. Byliśmy także w niezwykłym kinie 7Dmax w Łebie, gdzie w ruszających się fotelach, ze specjalnymi efektami zmysłowymi oglądaliśmy projekcję filmu „Kopalnia diamentów Ali Baby”.

W ośrodku dla uczestników turnusu były organizowane dodatkowo integracyjne zabawy przy muzyce, wspólne grillowanie, podczas których wszyscy doskonale się bawili i biesiadowali.

Przyszedł czas wyjazdu i pożegnania z ludźmi, z którymi się zaprzyjaźniliśmy i którzy starali się nam wszystkim stworzyć dobre warunki do wypoczynku i rehabilitacji. Dziękujemy Im za ich serdeczność i życzliwość jaką okazywali naszym niepełnosprawnym uczniom i ich opiekunom, jesteśmy im za to bardzo wdzięczni. Będziemy wszyscy mile wspominać ten czas spędzony razem
w ośrodku Górnik i może wrócimy tu za rok?....

Obozy rehabilitacyjne

Sarbinowo Morskie - kolejny turnus

W bieżącym roku szkolnym w dniach 12.05.-26.05.2012 uczniowie wraz z rodzicami uczestniczyli w dwutygodniowym turnusie rehabilitacyjnym nad morzem. Wyjazd po raz drugi zorganizowany był  w Ośrodku Rehabilitacyjno-Wypoczynkowym „JAGODA” w Sarbinowie Morskim. Uczestniczyło w nim z naszej szkoły 20 osób.

W tym roku organizatorzy również nie zawiedli….W ośrodku czekała na nas miła i serdeczna atmosfera, dobre warunki lokalowe, wyśmienita kuchnia i wiele innych atrakcji. Zaliczyć do nich trzeba dyskoteki z muzyką Kapeli Koszalińskiej, biesiady połączonej z degustacją pieczonego prosiaka oraz spotkanie z iluzjonistą. Ten niezwykły pokaz iluzjonistyczny firmy „APOLLINO” z udziałem publiczności był pełen niespodzianek i przeniósł wszystkich w świat fantazji i krainę magii.

Uczestnicy turnusu korzystali również z bogatej oferty zabiegów rehabilitacyjnych  zleconych przez lekarza: hydroterapii, fizykoterapii, inhalacji, masażu, zabiegów   światłoleczniczych i krioterapii. Codzienne wyjście na basen do ośrodka Jawor, pływanie i korzystanie z jakuccy sprawiało dla wielu osób z naszej grupy    dodatkową radość i przyjemność.

W czasie turnusu organizowane były także wycieczki do Mielna, do latarni morskiej w Gąskach oraz autokarowa do Kołobrzegu, w czasie której odbył się rejs statkiem „Monika”. Okazał się on wyjątkowy … rejs po wzburzonych falach morza dostarczył  nam wszystkim  niezwykłych  przeżyć i emocji.

Sarbinowski mikroklimat, czyste powietrze, bliskość morza i plaży sprawiły, że  dwutygodniowy pobyt na turnusie dla naszych uczniów i opiekunów minął  znowu bardzo szybko. Szkoda, że w tym roku szkolnym z powodu braku funduszy ze środków PFRON nie wszyscy mogli z nami wyjechać…

Wszystkim uczestnikom tegorocznego turnusu dziękujemy za kolejny,  wspólny wyjazd do Sarbinowa, za stworzenie wspaniałej atmosfery, za  integrację, wzajemną pomoc i życzliwość.